ESP Soy Protien Isolated Powder

Apakah ESP Soy protien isolated powder


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Ia adalah kejayaan Dr.Shaklee melakukan pengasingan protin pada awal 70-an. ESP diakui seluruh dunia dengan banyak kajian klinikan yang membuktikan bahawa ESP mengandungi kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh shaklee hanya mengandungi “non GMO ( non-genetcally modified organism) yang mana ia doproses pada suhui yang rendah. Setiap tin ESP(850gm) diperbuat dari 30kg kacang soya.


ESP adalah satu-satu nya produk yang mengandungi 9 asid amino yang penting yang tidak dapat dihasilkan olen tubuh manusia.Ia juga kaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. ia sangat sesuai untuk semua golongan termasuk pengidap kencing manis.


 
Manfaat utama ESP


# Awet muda – Asid amino sangat penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dal lain-lain. pengambilan ESP secara berterusan adalah kunci kepada awet muda.


# Baik untuk hormon – Kacang soya adalah satu satunya tumbuhan yang kaya dengan isflavones, yang fungsinya sama dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol dalam darah serta mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.


# Baik untuk prostat – Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti dapat menghalang pertumbuhan dan merebaknya sel kanser , ia memusnahkan radikal bebas didalam badan sebelum radikal bebas ini menukarsek DNA kepada sel kanser.Ia juga sangat baik dalam memulihkan uterus,ovari,monopaus dan prostat.


# Meremajakan kulit – Meransang pembentukan semula kulit dan otot , mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan tone kulit yang sekata dan kepejalan otot,mempercepatkan kesan luka dan menghilangkan kesan parut.


# Pembekal tenaga – Membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem immune , mencegah migrain,imsomnia dan tekanan.


# Membaiki pigmentasi – Meperbaiki masalah rambut beruban dan gugur serta memperbaiki masalah pegmentasi, kekedutan kulit dan kesan tua.


# Membaiki memori – /meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.


 
Cara Pengambilan


2 hingga 3 kali sehari, 2 sudu besar (perut kosong).boleh dicampur dengan mealshakes dan performance drink atau susu dan jus buah-buahan.

No comments:

Post a Comment