Sustained Released Vita-C

Keistimewaan Shaklee Sustained Released Vita-C

Setiap tablet vitamainC mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin-C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet vitamin C Shaklee(dalam masa 5 jam )mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid ( 25% diekstrak dari kulit buah ) yang juga dikenali sebagai vitamin C complex. Ia meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang  jangkitan bakteria dan radikal bebas.

Manfaat Utama Sustained Release vita-C

# Membentuk Kolagen – Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asa otot, tisu, gusi, tulang rawan dan rangka. oleh itu ia mampu mengurangkan kedut dan menguatkan otot supaya tidak kendur.

# Memulihkan masalah pendarahan – Kekurangan vitamin C akan menyebabkan pendarahan gusi, lebam di kulit, kulit kering, kulit kasar , ruam dan melambatkan proses penyembuhan kecederaan.

# Mempertingkatkan sistem Immune – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih melawan bakteria dan kuman, mengurangkan alergi hidung, kulit dan asthma. Mempercepatkan pemulihan kecederaan dan mengurangkan simtom flu dan selsema.

# Memerangi kanser – Ia adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa yang mampu meningkatkan interferon dalam tubuh dan meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel0sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan redikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

# Mencantikkan kulit – Mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat  pembentukan pigmen dan jeragat.

# Mengurangkan Isomnia- Mengurangkan isomnia, stress dan masalah berkaitan keresahan.

# Mengekalkan kolestrol sihat – mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang baik,menghalang alteriosclerisis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman,pendarahan hidung, serebral dan skurvi.

AMARAN !
  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C
  • Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C
  •  penahan sakit menyusutkan vitamin C yang banyak
  • Terlebih dos vitamin C boleh menyebabkan cirit-birit.

Kajian dari Dr. James scala telah menunjukkan adalah selamat mengambil vitamin C sebanyak 500mg ( 10 Tablet) sehingga 10000mg ( 20 tablet ) vitamin C sehari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C mengambil sebanyak 18000mg sehari dan masih sihat pada umur 94 tahun.

Vitamin C memadai melalui buah?

Setiap hidangan buah membekalkan kira-kira 40-60mg vitamin CSelepas buah itu ranum, ia mengambil masa selama 10 hari supaya menghasilkan vitamin C yang lengkap. Oleh itu buah yang tidak ranum mempunyai vitamin C yang minimum. kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada panas.

Cadangan pengambilan

~ Untuk kesihatan umum : 2 tablet ( 2 kali sehari selepas makan )
~Untuk merawat kanser, influenza dan penyembuhan penyakit : 2 tablet ( 3 kali sehari )

No comments:

Post a Comment